Интервюто при напускане

Как да си тръгнеш като професионалист и да запазиш добрите си отношения

Някой фирми държат да научат причините за напускане на техните служители. Интервютата при напускане са последното нещо в списъка със задачи преди да си тръгнеш от дадено работно място. Въпреки, че може много да ти се иска да кажеш сбогом на шефа или на позицията, която напускаш, HR мениджърите ще са много доволни ако им дадеш изчерпателна информация относно работата си на интервюто при напускане.

Ето как да се справиш с една такова интервю, запазвайки добрия тон:

  • Искай анонимност
    Ще се чувстваш много по-удобно, предоставяйки мнението си, ако знаеш че интервюиращият няма да споменава името ти, когато споделя информацията предоставяна от теб с ръководството. Асоциацията по HR счита анонимните интервюта за най-добрата практика, защото те осигуряват искрена и отворена комуникация.
  • Очаквай важни въпроси
    Съществува възможност да бъдеш попитан защо напускаш и какво би те убедило да останеш. Според експертите HR мениджърите не обичат да губят ценни за компанията хора.Трябва да очакваш такива въпроси, както и да подготвиш честен отговор.
    Обикновено служителите напускат поради няколко причини: предложени са им повече пари или по-големи възможности за израстване в кариерата, желаят да променят професията си или просто се нуждаят от нова обстановка. След като си наясно, каква е твоята причина, измисли дипломатичен начин да обясниш напускането си, без да обиждаш някого.
  • Предложи конструктивни решения
    Може би не работиш добре с ръководителя си, или си поел вина за грешка, която не е твоя. Ако грешката е била несправедливо приписана на теб поради проблеми в комуникацията, интервюто при напускане може да е добър момент за изясняване на тези неща. Въпреки това трябва да се увериш, че думите ти не звучат като оправдания или опит да злепоставиш колега.

Отделът по HR предпочита препоръки за решаване на проблемите, които си забелязал, вместо оплакване от конкретни хора. Предложи идеи за подобрения.Бъди позитивен.

Когато HR отделът чуе едни и същи коментари няколко пъти, ще стане ясно че в даденият отдел има проблем, без да е необходимо това да се посочва конкретно. От гледна точка на възможностите ти за получаване на препоръки или поддържане на добри отношения с работодателя, е много по добре да минеш по дългия път, отколкото да злословиш за колегите си.